TWW anyone?

This board is for anyone who wants to join or start a buddy group at TwoWeekWAIT.com.

Moderators: JessM, southernbelle, maddy, unaffected

Re: TWW anyone?

Postby Jokesondee » Mon Jan 29, 2018 4:31 am

Hello - ttc newbie here, this is first month trying. I’m 33 and he’s 30. I promised myself I wouldn’t obsess but the tww is a killer, isn’t it?!
Currently 6dpo and determined not to test until 7 Feb, AF is due on the 6th. Only BD’d twice (two days leading up to O) so realise it’s only a slim chance this time around.

Good to have some buddies for the wait! X
Jokesondee
Friend
 
Posts: 12
Joined: Mon Jan 29, 2018 4:27 am

Re: TWW anyone?

Postby Roman&LeilanisMommy » Mon Jan 29, 2018 2:10 pm

omg, I could never wait until the day after my AF! I go pee crazy as soon as 8DPO hits, haha! I’ll be keeping my fingers crossed for you! Do you temp??
Roman&LeilanisMommy
Member
Member
 
Posts: 36
Joined: Sat Aug 12, 2017 6:32 am

Re: TWW anyone?

Postby Jokesondee » Mon Jan 29, 2018 2:17 pm

Haha well let’s see how restrained I can be!! I don’t temp but have used opk this cycle, wasn’t sure how often I ovulated so was really happy to get a positive result and then ovulation pains the next day! Do you think temping is useful?
Jokesondee
Friend
 
Posts: 12
Joined: Mon Jan 29, 2018 4:27 am

Re: TWW anyone?

Postby Sp1982 » Tue Jan 30, 2018 6:04 am

Hi everyone...i started this post, and then got bz with life... a little abt myself... I am 35, got 2 kids. Dh wants one more. My lmp was Jan 7 [on our 10th wedding anniversary]... we went on vacation, and BD once on Jan 20th...been feeling kinda nauseous, and super duper tired... body aches and pains, slightly light headed at times, slight cramping in the lower abdominal area.. AF is due around the 4th or 5th of feb... too scared to rest in case I get a negative
..all my symptoms do point to the arrival of AF too... so between everything, I am.a mess !!
Sp1982
Member
Member
 
Posts: 22
Joined: Thu Nov 02, 2017 9:24 am

Re: TWW anyone?

Postby Jokesondee » Tue Jan 30, 2018 8:39 am

Oh bless you, it’s so crap that the symptoms are so similar, makes the wait torturous! Fingers crossed you get the result you want, I think you’re about 3 days ahead of me so let us know when you do decide to test! I’m convinced I won’t be pg so trying to hold out to see if AF arrives.
Jokesondee
Friend
 
Posts: 12
Joined: Mon Jan 29, 2018 4:27 am

Re: TWW anyone?

Postby Sp1982 » Tue Jan 30, 2018 1:56 pm

I am planning on testing on the 1st.... keeping my fingers crossed.
Sp1982
Member
Member
 
Posts: 22
Joined: Thu Nov 02, 2017 9:24 am

Re: TWW anyone?

Postby Roman&LeilanisMommy » Wed Jan 31, 2018 7:11 am

Jokesondee; temping helps me know for sure that I’ve ovulated vs opk’s alone, which only confirm the surge but not the actual popping of the egg and shift in bbt thanks to progesterone! Temping is also my way of knowing when to spend $$ on tests or not, lol. I have a clockwork 13 day luteal phase and my temp usually starts to nose dive on 10dpo.. so if my temp is still up on 11dpo, I’m probably pregnant! Lol. How are you feeling?? Any symptoms to report?

Sp; with ALL of my pregnancies, I felt EXACTLY like AF was coming! When we conceived our angel baby in August, I was so certain that AF was coming that instead of buying hpts, I bought tampons! Haha. I can’t wait for you to test! FX :D

AFM; AF got me yesterday, YAAAY! Lmao, I don’t think I’ve ever been so excited for my period. Soooo, CD2 today & fertile period starts on Valentine’s Day! Woohoo!
Roman&LeilanisMommy
Member
Member
 
Posts: 36
Joined: Sat Aug 12, 2017 6:32 am

Re: TWW anyone?

Postby Jokesondee » Wed Jan 31, 2018 8:52 am

Ahh thanks for the info, if we don’t get pg in the first 3 cycles I think I’ll start with temping in that case - sounds like it helps get to know your cycle even better.

I’ve had a few twinges, some tiredness, bbs are sore but nothing that’s really unusual tbh. I think it’s unlikely it’s my month but you never know! Still want to hold out for after AF is due but wondering if I’ll cave on Friday (10dpo) and do a test. How early have people gotten BFPs?
Jokesondee
Friend
 
Posts: 12
Joined: Mon Jan 29, 2018 4:27 am

Re: TWW anyone?

Postby Sp1982 » Wed Jan 31, 2018 11:19 am

I got my bfps with both my kids one day after my missed period... basically cd28 or 29. Next AF is due around 4th or 5th of feb... but I don't have the patience to wait !!!
Sp1982
Member
Member
 
Posts: 22
Joined: Thu Nov 02, 2017 9:24 am

Re: TWW anyone?

Postby Morrisonmommy » Wed Jan 31, 2018 1:02 pm

M
Morrisonmommy
Friend
 
Posts: 15
Joined: Tue Jan 30, 2018 11:39 am

Re: TWW anyone?

Postby Morrisonmommy » Wed Jan 31, 2018 1:03 pm

Hello
Last edited by Morrisonmommy on Wed Jan 31, 2018 1:05 pm, edited 1 time in total.
Morrisonmommy
Friend
 
Posts: 15
Joined: Tue Jan 30, 2018 11:39 am

Re: TWW anyone?

Postby Morrisonmommy » Wed Jan 31, 2018 1:04 pm

Room for one more??? I am currently 9dpo the two week wait is horrible (and I have been testing everyday- sometimes more than once ) we are working on baby #4. First baby we required fertility treatments, the other two came first month trying- this is our first month trying again, but driving myself crazy! You think I would be jaw to this by now. I am 29 my husband is 35. Right now I have been having nausea, along with cramping, I tell myself I am and I am not in the same thought process. Would love to have some others to join this crazy time with!
Morrisonmommy
Friend
 
Posts: 15
Joined: Tue Jan 30, 2018 11:39 am

Re: TWW anyone?

Postby Morrisonmommy » Wed Jan 31, 2018 1:06 pm

Sp- I still don’t think I would have the will power to wait!!! I should have bought stock in pregnancy test lol! I am addicted doing more than one test a time, my favorite is first response they always pick it up the fastest!
Morrisonmommy
Friend
 
Posts: 15
Joined: Tue Jan 30, 2018 11:39 am

Re: TWW anyone?

Postby Sp1982 » Wed Jan 31, 2018 7:12 pm

I am planning on testing tomorrow with a hcg 25 ion test,the hospital brand. Scared and nervous all at the same time!
Sp1982
Member
Member
 
Posts: 22
Joined: Thu Nov 02, 2017 9:24 am

Re: TWW anyone?

Postby Roman&LeilanisMommy » Thu Feb 01, 2018 8:24 am

Who tested today?! Eeeek!! Lol
Roman&LeilanisMommy
Member
Member
 
Posts: 36
Joined: Sat Aug 12, 2017 6:32 am

PreviousNext

Return to TTC Buddy Groups